Gry planszowe Puzzle Łamigłówki Karty Zabawki edukacyjne

Osada

Osada

Rekwizyty:
1 plansza
1 klepsydra
1 statek
108 rycerzy
36 małych budynków
36 dużych budynków
96 żetonów
4 specjalne kostki

Osada - plansza

Ruch gracza składa się z czterech faz:
1. Faza zbiorów
2. Faza budowy
3. Faza rekrutacji
4. Faza bitwy

W fazie zbiorów gracz rzuca czterema specjalnymi kostkami, na których są oznaczenia: Z - złoto, D - drewno, S - stal, K - kamień, R - rycerz, J - joker.
Jeżeli wyrzucone symbole nie spełniają oczekiwań gracza, może powtarzać rzuty dowolną liczbę razy (zawsze czterema kostkami) do chwili, gdy przesypie sie piasek w klepsydrze. Wówczas faza zbiorów kończy się. Ostatni rzut jest rzutem liczonym i oznacza nabyte przez gracza w tej fazie dobra. Joker może zastąpić dowolny surowiec, ale nie może zastąpić rycerza.
Otrzymane surowce gracz składuje w swoim magazynie na brzegu planszy. W fazie budowy gracz może wybudować z nich jeden lub kilka budynków. każdy z budynków ma określony koszt budowy (np. Kuźnia - 1 żeton kamień i 2 żetony stal) i daje jakąś dodatkową korzyść w fazie zbiorów (np. kuźnia - 1 żeton stal)
Jeżeli gracz wyrzucił na kostce rycerza, to w fazie rekrutacji otrzymuje kartonik z rycerzem. Rycerze potrzebni są do obrony własnych obiektów i ataku na osady innych graczy
Jeżeli gracz ma wybudowany port, to w fazie bitwy może zakupić statek i zaatakować wybrany budynek jednego z przeciwników. Udany atak powoduje zniszczenie tego budynku
Zwycięża gracz, który zakończy budowę wszystkich budynków w swojej osadzie