Junta









Plan miasta wykorzystywany jest tylko w fazie puczu i przedstawia następujace obiekty:
- pałac prezydencki
- budynek parlamentu
- bank centralny
- dworzec główny
- rozgłośnię radiową
- katedrę
- ambasady: amerykańską, sowiecką, brytyjską i meksykańską (można tam uzyskać azyl)
- koszary trzech brygad piechoty
- 4 komisariaty policji
- port
- campus uniwersytetu
- plac targowy
- dzielnice mieszkaniowe różnych kategorii

U góry planszy znajduje się tor faz gry oraz tor faz puczu



Postacie




Kartę "Prezydent" kładzie przed sobą gracz wybrany na prezydenta. Prezydent rozdaje pozostałym graczom karty, symbolizujące ich urzędy (dowódcy trzech brygad piechoty, admirał, komendant lotnictwa i minister spraw wewnętrznych). Kartę "Rebellen-Fuhrer" otrzymuje gracz, który rozpoczął pucz.




STIMM-KARTE
Karty głosowania







EINFLUSS-KARTE
Karty wpływu


Karty wpływu bez dodatkowych informacji






Karty wpływu z możliwością zwiększenia liczby głosów



Universitats-Lehrer
6 głosów, gdy gracz ma przed sobą kartę Studenten

Christliche Demokraten
10 głosów, gdy gracz ma przed sobą kartę Kirche

Sozialisten
10 głosów, gdy gracz ma przed sobą kartę Arbeiter-Partei



Karty wpływu ze specjalnymi możliwościami



Monarchisten
Dodatkowo monarchiści mogą opłacić w każdej rundzie 1 MP łapówki lub wynagrodzenia skrytobójcy

Bankiers
Dodatkowo bankierzy mogą opłacić w każdej rundzie 1 MP łapówki lub wynagrodzenia skrytobójcy

Manipulierte Abstimmung
Jeżeli w chwili zakończenia puczu gracz jako jedyny ma swoje jednostki w parlamencie, może zagrać tę kartę.
Po wybraniu Prezydenta kartę odkłada się






ATTENTATER KARTE
Karty zamachowców



Amateur Attentater (koszt 1MP)
- Może wykonać jeden atak
- Gdy osiągniesz właściwy cel, atak jest udany przy wyrzuceniu 4, 5 lub 6

Auslandicher Attentater (koszt 1MP)
- Może zostać zagrany przez Prezydentta lub Ministra
- Może wykonać jeden atak

Profi Attentater (koszt 2MP)
- Może wykonać jeden atak

Monachisticher Attentater
- Aby zagrać tego zamachowca, musisz mieć przed sobą kartę Monarchisten
- Może wykonać jeden atak lub udaremnić jeden atak na Ciebie





Irrer Attentater
- Może wykonać jeden atak - rzucasz kostką:
    - gdy wypadnie 1-3 zamachowiec wykonuje atak
    - gdy wypadnie 4 lub 5 - zamachowiec popełnia samobójstwo zanim coś zrobi
    - gdy wypadnie 6, rzucasz jeszcze raz:
       - gdy teraz wypadnie 4-6, zamachowiec zabija ciebie! (oddajesz karty i gotówkę)

Schlimmer Attentater
- Może zaatakować gracza, który jest u przyjaciółki
- Jeżeli ofiara faktycznie tam jest, oddaje ci gotówkę, ale pozostaje przy życiu

Einbrecher
- W fazie terroru włamuje się do domu gracza. Jeżeli gracza nie ma w domu, musi zapłacić ci 2 MP




SCHMIERGELD-KARTE
Karty łapówek




1,2,3 Heeres Brigade
- Gracz próbuje przekupić jedną (lub więcej) jednostkę danej brygady w jednej dzielnicy
- Gracz płaci 1MP i rzuca raz kostką za każdą jednostkę, którą chce przekupić.
- Jeżeli wyrzuci 3-6, przejmuje kontrolę nad tą jednostką.

Polizei
- Gracz próbuje przekupić jedną (lub więcej) jednostkę policji w jednej dzielnicy
- Gracz płaci 1MP i rzuca raz kostką za każdą jednostkę, którą chce przekupić.
- Jeżeli wyrzuci 3-6, przejmuje kontrolę nad tą jednostką.

Pobel Haufen
- Gracz próbuje przekupić jedną (lub więcej) jednostkę powstańców, studentów, strajkujących i demonstrantów w jednej dzielnicy
- Gracz płaci 1MP i rzuca raz kostką za każdą jednostkę, którą chce przekupić.
- Jeżeli wyrzuci 3-6, przejmuje kontrolę nad tą jednostką.

Ein Attentater
- Koszt 2 MP
- Próbujesz przekupić zamachowca, który zaatakował ciebie.
- Rzucasz raz kostką. Gdy wyrzucisz 3-6, to zostajesz przy życiu

Karta bez nazwy
- Kartę może zagrać i dodatkowy atak wykonać tylko Minister
- Atak może być wykonany tylko na terenie Banku
- Atak nie wpływa na bezpieczeństwo (Sicherheit) Banku




PARTEI SPENDE

Partei Spende Weź wierzchni banknot z talii i dołącz do swojej gotówki



EREIGNIS KARTE
Karty zdarzeń

Karty do zagrania w dowolnej chwili



Studenten verteilen Flugblatter
Nic się nie dzieje

Bundnis bricht
Możesz zabrać jedną kartę graczowi, który ma wyłożone 2 lub więcej kart

Bank-ferien
- Musisz mieć wyłożoną kartę wpływu Bankiers
- Bank jest zamknięty w tej rundzie. Nie można wpłacać ani wypłacać

Kirchen Zerstorung
- Musisz mieć wyłożoną kartę Kirche
- Po zakończeniu rundy odłóż kartę

Spion in der Schweiz
- Musisz mieć wyłożoną kartę Universitat Lehrer
- Możesz zobaczyć stan konta bankowego innego gracza

Ruf nach Reformen
- Musisz mieć wyłożoną kartę Christliche Demokraten
- Do końca rundy przegłosowujesz wszystkie wyłożone karty wpływu, majace siłę mniejszą niż 5 głosów

Das jahrliche Strassenfest ...
Pretekst do puczu

Der Vereinten Nationen ...
Pretekst do puczu

Farmer Streik
- Musisz mieć wyłożoną kartę Bauern
- Wszyscy Studenci, Powstańcy, Demonstranci i Strajkujący są do końca rundy uzbrojeni. (Jedna kostka na jednostkę)



Karty do zagrania tylko w fazie puczu



Verteidigung der Zentral Bank
- Musisz mieć wyłożoną kartę Bankiers
- Ustaw w Banku (na stałe) dwie jednostki straży bankowej

Volkswehr aufstellen
- Musisz mieć wyłożoną kartę Konservative
- Ustaw dwie jednostki Volkswehr na dowolnym przedmieściu (Vorort)

Miliz aufstellen
- Musisz mieć wyłozoną kartę Kirche lub Christliche Demokraten
- Ustaw dwie jednstki Miliz w dowolnej dzielnicy willowej (Villen-Viertel)

Hubschrauber Angriff
- Ustaw helikopter w dowolnych koszarach
- Helikopter można przesuwać o dwie dzielnice



Karty zagrywane na początek fazy puczu, powodujące pucz



Generalstreik
- Musisz mieć wyłożoną jedną z kart: Sozialisten, Radikale, Arbeiter-Partei
- Ustaw: 4 Strajkujących w porcie, 4 Powstańców w dowolnym Elendsviertel i 3 Studentów w dzielnicy uniwersyteckiej

Streik im Hafen
- Musisz mieć wyłożoną jedną z kart Arbeiter (5), Sozialisten (4), Radikalen (3)
- Ustaw w porcie podaną wyżej liczbę Strajkujących

Studenten Protest
- Musisz mieć wyłożoną jedną z kart Studenten(4), Univ.Lehrer(4), Radikalen (3)
- Ustaw w dzielnicy uniwersyteckiej podaną wyżej liczbę Studentów

Demonstranten
- Musisz mieć wyłożoną jedną z kart: Radikale (4), Konservative (5), Kirche (3)
- Ustaw podaną wyżej liczbę Demonstrantów w dowolnej Ambasadzie

Aufruhr im Elendsviertel
- Musisz mieć wyłożoną jedną z kart: Radikale(3), Sozialisten(4), Bauern(4), Studenten(5)
- Ustaw podaną wyżej liczbę Powstańców w dowolnej Elendsviertel





Karty do zagrania w dowolnej fazie przed fazą puczu



Bauern Aufstand
- Musisz mieć wyłożoną kartę Bauern
- Położ kartę na jednej brygadzie piechoty przed rozpoczęciem puczu. Podczas puczu żadna z jednostek tej brygady nie może być poruszana ani atakowana

Kronprinz vom Lande
- Musisz mieć wyłożoną kartę Monarchisten
- Położ kartę na jednej brygadzie piechoty przed rozpoczęciem puczu. Podczas puczu żadna z jednostek tej brygady nie może być poruszana ani atakowana





Karty do zagrania w fazie wyborów


Macht Verfall
- Aktualne głosowanie zostaje przerwane po pierwszej turze
- Musisz zagrać tę kartę przed rozpoczęciem drugiej tury
- Liczą się tylko głosy oddane w pierwszej turze

Zahlfehler
- Po zagraniu tej karty odkładane są wszystkie leżące karty głosów i rozpoczyna się nowe głosowanie

Sommerpause
- Aktualne głosowanie zostaje przerwane po pierwszej turze
- Musisz zagrać tę kartę przed rozpoczęciem drugiej tury
- Liczą się tylko głosy oddane w pierwszej turze



Pozostałe karty


Neuer Haushalt
- Kartę można zagrać, gdy budżet został odrzucony. Prezydent oddaje ci wszystkie pieniądze, z wyjątkiem jednego banknotu
- Przedstawiasz propozycję nowego budżetu. Jeżeli zostanie przyjęty, zachowujesz pieniądze. Jeżeli zostanie odrzucony, Minister może zająć parlament i musisz zwrócić pieniądze Prezydentowi. Jeżeli Minister tego nie zrobi, zachowujesz pieniądze.

Kompetenz des Prasidenten gefordet
- Podczas fazy rozdawania urzędów możesz zaproponnować odwołanie Prezydenta za niekompetencję większością 2/3 głosów.
- Jeżeli się to uda, odbywają się nowe wybory.







Żetony

W pierwszym rzędzie żetony, których zestaw każdy gracz otrzymuje na początku gry.
Po lewej 5 żetonów "miejsca pobytu" (dom, kwatera główna, bank, klub nocny, u przyjaciółki), istotnych w fazie terroru
Dalej żeton "kontrola" (każdy gracz ma 3 takie żetony) istotny w fazie puczu i żeton "bank"
Trzy następne rzędy zawierają żetony wojsk i innych służb mundurowych.
W ostatnim rzędzie są żetony oznaczające kolejno demonstrantów, strajkujących, powstańców i studentów.


Gra rozpoczyna się od rozdania wszystkim graczom po 5 kart i pierwszych wyborów prezydenckich. W trakcie gry wybory mogą odbyć się jeszcze kilka razy, gdy dotychczasowy prezydent zostanie zabity, usunięty z urzędu, zrezygnuje ze stanowiska albo poprosi o azyl w jednej z ambasad.

Każda z rund gry (których może być 10 lub 11) składa się z następujących faz:
- gracze biorą z talii po dwie karty
- prezydent rozdaje stanowiska
- prezydent bierze 8 banknotów "zagranicznej pomocy"
- prezydent proponuje budżet (czyli ile kto dostanie)
- budżet jest głosowany
- faza terroru (skrytobójczych ataków wykonywanych przez zamachowców)
- faza interesów bankowych (transferu pieniędzy do Szwajcarii)
Jeżeli został wywołany pucz, to runda ma jeszcze dwie fazy:
- puczu (jest to w zasadzie "gra w grze")
- następstw puczu