Formuła 1




pudelko


Gra dla 2-6 osób od 8 lat
Czas gry: 30 minut
Autorzy gry: Jan Rojewski i Michał Stajszczak
Wydawca: Granna

Bolid


Rekwizyty:



start prosta zakret trojkat

Z kwadratowych i trójkątnych segmentów układa się tor, który musi stanowić pętlę i zawierać segment Start-Meta. Każdy z graczy otrzymuje samochód oraz prędkościomierz w kolorze samochodu. W zależności od pozycji startowej, gracz dostaje od 28 do 30 opon.



licznik

Przed każdym ruchem gracz ustawia na prędkościomierzu prędkość, z jaką będzie poruszał się jego samochód w tym ruchu. Samochody mogą poruszać się tylko do przodu - prosto lub na ukos. Każde 40 km/h to jedno pole. Jeżeli samochód porusza się z taką samą prędkością jak w poprzednim ruchu, hamuje o 40 km/h bądź przyspiesza o 40, 80 lub 120 km/h, to gracz nie płaci za ruch. Jeżeli samochód bardziej hamuje lub gwałtownie przyspiesza, gracz oddaje tyle opon, ile wynika z tabelek, umieszczonych obok pól Start-Meta.
Na zakrętach podane są prędkości bezpieczne. Jeżeli samochód przejeżdża przez zakręt z prędkością większą od bezpiecznej, to gracz rzuca kostką. Każde 40 km/h przekroczenia prędkości bezpiecznej to jeden rzut kostką. Jeżeli na kostce wypadnie 1, to gracz musi oddać jedną oponę. Jezeli 2 - to dwie opony. Wyrzucenie 3, 4 lub 5 oczek nie przynosi żadnych strat. Jeżeli gracz wyrzuci 6 oczek, to samochód wypada z toru. Należy postawić go po zewnętrznej stronie zakrętu, na którym wypadł, a prędkość ustawić na zero. Ponieważ wypadajacy z toru samochód hamuje do 0, gracz musi oddać odpowiednia liczbę opon, zależną od prędkości, przy której samochód wypadł z toru.
Zwycięża gracz, którego samochód jako pierwszy wjedzie na pole Start-Meta.
Wyścig może składać się z jednego lub kilku okrążeń. Podczas wyścigu na więcej niż jedno okrążenie, można naprawiać samochód. Naprawa trwa jedną kolejkę i polega na przywróceniu liczby opon do 30.