Puzzle Łamigłówki Karty Zabawki edukacyjne Zabawki kreatywne

Dżungla




dzungla


Gra dla 2 osób od 6 lat
Czas gry: 15-30 minut
Producent: Granna


Gra pochodzi prawdopodobnie z Chin, a do Europy dotarła przed około 40 laty. Charakterystyczną jej cechą jest hierarchia zwierząt, stanowiących pionki. Gdy spotykają się dwa pionki, słabszy jest zbijany (zjadany) i zdejmowany z planszy. W kolejności od najmocniejszego do najsłabszego, "armia" dowodzona przez gracza, składa się ze słonia, lwa, tygrysa, pantery, psa, wilka, kota i szczura. Lew przegrywa ze słoniem, ale pokonuje wszystkie inne zwierzęta, kot może pokonać tylko szczura itd. Przy spotkaniu takich samych zwierząt wygrywa atakujące. Jedynym wyjątkiem od tych reguł jest spotkanie słonia ze szczurem. Podobno słoń ucieka przed szczurem, obawiając się, że gryzoń może wejść mu do trąby lub do ucha i dlatego w grze Dżungla szczur pokonuje słonia.

Zasady gry
Na jednym polu może stać tylko jedno zwierzę. Pionek może wejść na sąsiednie pole (do przodu, do tyłu, w bok ale nie na ukos), jeżeli jest wolne albo zajęte przez zwierzę przeciwnika o takiej samej lub mniejszej sile. Nie może wejść na pole zajmowane przez zwierzę silniejsze. Tak więc lew może wejść na pole zajmowane przez lwa, tygrysa, panterę, psa, wilka, kota lub szczura przeciwnika ale nie może wejść na pole zajmowane przez słonia. Tygrys może zaatakować tygrysa albo inne słabsze zwierzę, ale nie może zaatakować słonia ani lwa itd. Jest jeden wyjątek od tej reguły. Szczur, choć jest najsłabszym ze wszystkich zwierząt, jako jedyny wygrywa ze słoniem.
Na planszy są dwa jeziora, oznaczone kolorem niebieskim. Do jeziora nie może wchodzić żadne zwierzę z wyjątkiem szczura. Szczur porusza się w wodzie tak, jak na lądzie. Nie może jednak atakować z wody, stojącego nad brzegiem jeziora słonia. Musi najpierw wyjść na ląd i dopiero w następnym ruchu może pokonać słonia. Jeżeli dwa szczury spotkają się na terenie jeziora, atakujący pokonuje zaatakowanego. Lew i tygrys mogą przeskakiwać jezioro wzdłuż i w poprzek, trafiając na najbliższe pole na drugim brzegu jeziora. Jeżeli na polu, na które po wykonaniu skoku trafia lew albo tygrys, znajduje się słabsze zwierzę, to zostaje ono pokonane. Lew i tygrys nie mogą przeskakiwać jeziora, gdy na drodze ich skoku jest szczur.
Najważniejszymi polami na planszy są jamy. Gracze muszą bronić dostępu do własnej jamy ale nie mogą do niej wprowadzać swoich pionków.
Każda jama otoczona jest przez trzy pułapki. Gracz może wprowadzać pionki do swoich pułapek i wychodzić z nich bez żadnych ograniczeń. Jeżeli jednak wejdzie swoim pionkiem do pułapki przeciwnika, to jego zwierzę traci całą siłę i może być pokonane przez każde zwierzę przeciwnika.
Zwycięża gracz, który wprowadzi jedno ze swoich zwierząt do jamy przeciwnika.